Thursday, October 21, 2010

Suami Curang???

Assalamualaikum...

Sebagai seorang insan biasa, aku tidak terlepas daripada mempunyai rasa bimbang. Tapi bimbang yang kumaksudkan ini adalah kebimbangan yang kebanyakkan wanita alami apabila telah berkahwin. Kebetulan aku terjumpa satu forum mengenai 'tanda-tanda suami mula berlaku curang' menarik aku untuk terus membaca setiap perkataan yang dibincangkan. Perempuan mana sanggup diri diduakan sedangkan kita telah berikan dan korbankan segalanya. Dipendekkan cerita aku terbaca satu comment drpd seorang forumer ni...

"Nak kenal suami curang? Senang saja.. Nak aku bagi tau tips….OK ni dia…:"

  • Kalau suami boleh curang dengan Tuhan, dengan kamu isteri2 apatah lagi..!!
  • Kalau dalam rumah dah tek bergema ayat2 Quran… siaplah tunggu kehancuran..
  • Kalau dalam rumah suami dah tak boleh jadi imam berjamaah bersama… mcmana nak hidup berjamaah dengan suami/isteri anak2.
  • Kalau suami/isteri sembahyang tonggang langgang.. main ikut suka waktu nak sembahyang… siaplah, akan ada kecurangan siapa2. Kalau tak isteri, suami, kalau tak suami, isteri.
  • Kalau suami isteri, keluar rumah ‘berpakaian tapi bogel’, bersiap sedialah… malaikat makin jauh….(siapa pula yang makin dekat nak ganti malaikat?)
ada kebenarannya kan? Terus aku bangun dan kejutkan suamiku yang keletihan untuk segera tunaikan perintah Allah...solat Isyak. Bimbang juga jika dia terberlaku curang terhadap Allah...tak mustahil di boleh berlaku curang terhadapku. My hubby...I Love U. Oppa...muashhh!

No comments: